2014. augusztus 31., vasárnap

Nyárból a télbe, irány a Diedamskopf

A vorarlbergi hegyvidék egyik gyöngyszeme az Au-Schoppenau településekkel benépesült völgyre néző Diedamkopf hegycsúcs. A völgység egyetlen felvonója egész évben üzemel, hiszen igény mindig mutatkozik a használatára. Nyáron a kirándulók a pazar panorámában gyönyörködve tehetnek sétákat a környéken, télen pedig a síelés szerelmesei válogathatnak a jó minőségű sípályák közül. A Diedamskopf télen hóbiztos, ráadásul a hófoltok még tavasz végén - nyár elején is megmaradnak, és nem ritka, hogy augusztus végén a hegyet már ismét fehérre festi egy korai havazás, így a néhány igazi nyári héten kívül érdemes latyak- illetve hóálló cipőben érkezni. A frissen leesett vagy éppen olvadó hó a még enyhébb időszakokban gyorsan vízzé válik, és zöldellő növényekkel benépesült vájatokban zubog lefelé a hegyről. Feledhetetlen élmény, amikor a még zöldellő völgyből a 10 C fokba érkezünk, és a frissen leesett hótakaró szikrázik a nyári nap fényében. A képek augusztus 31-én készültek.

A Bregenzerwald legmagasabb pontjaként is ismert Diedamskopf 2090 méter magas. A kényelmes felvonókban gyakorlatilag a csúcsig utazhatunk, hiszen azok 2020 méterre szállítanak. Az utazás alatt csodás a látkép - ahogy egyre feljebb érünk, lassan kirajzolódik a körülöttünk emelkedő közel 300 hegycsúcs lélegzetelállító csipkéje. Még több túralehetőséget ad, hogy a felvonó 1670 méteren is megáll, így ha elfáradtunk, itt is beszállhatunk. A hegytetőre érve egy panorámateraszos Hütte vár a környék hegycsúcsait ismertető táblával. Kedvünkre válogathatunk a jelzett, még hóban is könnyen követhető sétautak közül. Ha nem szeretnénk kirándulni, akkor is érdemes fellifteznünk a csúcsra, hiszen a látvány önmagában megéri az időt. Ráadásul így is sok rendezvény vár ránk - ilyenek például a hegyi reggeli, vagy a naplemente nézés, amely kétségtelenül az egyik leglenyűgözőbb a Diedamskopf tetejéről.